Målgruppsstyrd annonsering

Med riktad reklam koncentrerar vi oss mer på vem du når än var annonsen visas. Geo-targeting är den mest grundläggande formen av målinriktning. Det innebär att du som annonsör kan skräddarsy din marknadsföring utifrån var dina potentiella kunder befinner sig.

Du kan också rikta annonser efter kön, ålder och andra demografiska och intressebaserade målgruppskategorier. Som ett resultat av ett framgångsrikt samarbete mellan mediepartners visas annonserna utifrån dina Stampen- och Schibsted-kontroller för att ge dig största möjliga räckvidd.

Kontakta oss Läs mer

Här syns dina annonser

Dina annonser kommer att publiceras på nyhetssajter för att visas i en reklammiljö som är förenlig med ditt företag och som är synlig för personer som matchar dina val av geografi, hobbies eller kön. När läsaren befinner sig i en pålitlig miljö och med lång lästid på sajterna har annonsering i nyhetsmedier en stor effekt.

Geografi

Antingen väljer du hela Sverige eller så avgränsar du kampanjen geografiskt utifrån kommun. Om du väljer exempelvis Kungälv kommun kommer bara de personer som befinner sig där när de surfar att se annonseringen. Det betyder att även pendlare som reser till Kungälv kommer att se marknadsföringen för lunchrestauranger i Kungälv när de befinner sig där.

Intresse

Människor som vill handla hos en återförsäljare på grund av dess relation till samhället, eller de som söker varor och tjänster från ett företag som de tror bidrar till stadens hälsa och välbefinnande, kommer troligen att vara intresserade av den här typen av marknadsföring. Genom att begränsa reklamen och rikta in sig på ett intresse kan du nå ut till personer som letar efter det du har att erbjuda.

Ålder och kön

Du kan välja om du vill rikta dig till män eller kvinnor, olika åldersintervall från 18 år upp till det sista (55+). Marknadsföringen visas då för den utvalda gruppen i en viss region.

Annonsformat

För de flesta kampanjer är rekommendationen att ladda upp ett material för varje format. Då kan tekniken hela tiden passa in en annons där det finns en ledig plats som passar. Annonsformaten är 980×240 px, 300×250 px, 250×600 px, 320×320 px.

Kostnad

Priset är baserat per annonsvisning och påverkas vilka val ni gör för att hitta rätt målgrupp. Vid flera val för att få en smalare målgrupp ökar priset per annonsvisning. Men enkelt förklarat så får man så många annonsvisningar som ens budget tillåter. Tillsammans tar vi fram en kampanj som passar med syfte och målgrupp inom den budget just du önskar.